مزایای داشتن سایت

اینترنت ، فضای نامحدود و بی‌انتهایی است. در این مکان شما به واسطه وب سایت ها ، با میلیون‌ها انسان در سراسر جهان در ارتباط هستید. بنابراین چنانچه در این فضا به تبلیغ و معرفی خود بپردازید مطمئنا نتیجه خواهید گرفت. بسیاری از اشخاص ، شرکت‌ها و فروشگاه ها برای معرفی خود کاتالوگ، بروشور و … چاپ و منتشر می کنند ؛ هزینه اینگونه تبلیغات بالا است و از طرفی امکان اعمال تغییرات در آن وجود ندارد. بطور مثال چنانچه آدرس یا تلفن دفتر کار تغییر کند آگاه نمودن همه مخاطبان امکان‌پذیر نیست در حالیکه اعمال تغییرات در وب سایت سریع و ساده است و با کوچک ترین تغییر در محتوا ، تغییر برای همه کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت اعمال می شود ، از طرفی ، محتوایی که می توان در یک کاتالوگ کاغذی استفاده کرد ، تنها محدود به متن و عکس می شود ، در حالی که محتوایی که می توان در وب سایت ها قرار داد بسیار فراتر از متن و عکس است و شما می توانید فیلم ، فرم ها ، اسلایدر ها و … را در یک وب سایت قرار دهید .
موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.
وب سایت ، دفتر کار دوم شماست و توانایی پاسخگویی به تعداد بی شمار مشتریان شما در ٢۴ ساعته و هفت روز هفته را دارد.

میزان سودآوری و درآمد زایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایتها و بروز رسانی و رسیدگی به آنها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است. با استفاده از یک وب سایت می توان محصولات و خدمات خود را نه فقط در یک منطقه خاص بلکه به افرادی که در نقاط مختلف جهان هستند معرفی نمود و از همین طریق به فروش رساند. حتی می توان با همکاری شرکت ها و سازمان های دیگر از جمله پست، آن محصول را مستقیما و با صرف هزینه های بسیار پائین تر به مشتری ارائه کرد.

همه مراحل تجارت موفق، از جمله تبلیغ، اطلاع رسانی، فروش و خدمات پس از فروش، ضمن صرفه جویی در همه منابع، به وسیله یک وب سایت انجام پذیر است.
در اینترنت میتوان سرویس‌هایی را قرار داد که در سایر رسانه‌های ارتباطی امکان آن نیست، مثل عضویت، گفتگوی زنده، ارائه آمار و اطلـاعات به روز، جستجو و …

به راستی با این همه مزایا ، آیا داشتن وب سایت را ضروری نمی دانید ؟ !

تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا