آموزش اینترنت و کامپیوتردانستنی های اینترنت و کامپیوتر

چگونه امنیت اکانت iCloud خود را افزایش دهیم؟

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

افزایش امنیت اکانت iCloud

 

اگر به دنبال روش‌هایی جهت محافظت و افزایش امنیت اکانت iCloud خود هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ایجاد یک پسورد قوی برای اکانت iCloud :

پسوردی که برای اکانت iCloud خود استفاده می‌کنید، با پسورد اکانت اپل شما یکسان است. همانطور که مطلع هستید برای ایجاد رمز عبور نیاز است تا شرایط خاصی رعایت شوند. استفاده از حداقل 8 حرف، به کار بردن حروف بزرگ، کوچک و یک عدد از حداقل شرایط اپل جهت ایجاد پسورد محسوب می‌شود.

 

به منظور افزایش امنیت اکانت iCloud توصیه می‌کنیم که پسورد اپل آی دی خود را ریست کرده و تا حد ممکن یک پسورد قوی ایجاد کنید. بدین منظور نیاز است حداقل 15 حرف در پسورد شما به کار رفته باشد. همچنین ترجیحا از چندین حرف کوچک و بزرگ، چندین عدد و نمادهای مختلف هم استفاده کنید. اگر نگران فراموش کردن پسورد خود هستید، حروف یک کلمه یا یک عبارت آشنا را به اعداد و نماد تبدیل کنید تا یادآوری و به خاطر سپردن پسورد برای شما آسان‌تر باشد.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

ساخت اکانت icloud

 

در صورتی که جهت ساخت یک پسورد قوی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از برنامه‌هایی که برای مدیریت پسورد ارائه شده‌اند، استفاده کنید. این برنامه‌ها برای اکانت شما یک پسورد قوی ایجاد ‌می‌کنند. در دنیای دیجیتال امروزی، اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد به یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها تبدیل شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک نمونه از این برنامه‌ها را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

فعال کردن سوال امنیتی

اپل آی دی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید برای افزایش امنیت اکانت iCloud خود قابلیت سوال امنیتی را فعال کنید. با فعال کردن قابلیت مذکور از شما چندین سوال پرسیده خواهد شد و شما باید جواب آن سوالات را وارد کنید. معمولا سوالات به گونه‌ای هستند که مربوط به زندگی شخصی کاربر می‌شوند و افراد غریبه قادر به حدس زدن پاسخ این سوالات نخواهند بود. بدین ترتیب هنگامی که از طریق یک دستگاه ناشناس وارد اکانت خود می‌شوید، نیاز است تا این سوالات را پیش از ورود پاسخ دهید.

 

جهت فعال کردن قابلیت سوال امنیتی، وارد اکانت خود شده و به دنبال گزینه Security بگردید. در سمت راست صفحه، گزینه Edit را انتخاب کنید. اگر تا کنون سوال امنیتی به اکانت خود اضافه نکرده باشید، با گزینه Add Questions روبرو خواهید شد. حال در صورتی که قابلیت سوال امنیتی در اکانت شما فعال باشد، گزینه Change Questions را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن قادر به تغییر سوالات امنیتی اکانت خود خواهید بود.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

پسورد قوی برای اکانت iCloud

 

نکته: لازم به ذکر است؛ برخی کاربران قادر به فعال سازی قابلیت سوال امنیتی نیستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر قابلیت تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده باشد. بدین ترتیب نیاز به فعال سازی سوال امنیتی نخواهد بود.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای

از دیگر روش‌های افزایش امنیت اکانت iCloud می‌توان به فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای اشاره کرد. با فعال سازی این قابلیت می‌توانید از دسترسی افراد غریبه به اطلاعات اکانت خود جلوگیری کنید. عملکرد قابلیت تایید دو مرحله‌ای بدین گونه است که هنگامی که کاربر قصد دارد از یک دستگاه ناشناس وارد اکانت خود شود، یک کد تایید به دستگاه و یا شماره تماس مورد اطمینان وی ارسال می‌شود. بدین ترتیب کاربر با وارد کردن کد می‌تواند وارد اکانت خود شود.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

 افزایش امنیت اکانت iCloud

 

فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای بسیار آسان بوده و از روش‌های موثر برای افزایش امنیت اکانت iCloud محسوب می‌شود. بدین منظور به بخش Security اکانت خود مراجعه کرده و  گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید. همچنین شما می‌توانید به راحتی این قابلیت را در آیفون خود فعال کنید. بدین منظور به بخش Password & Security در Settings آیفون مراجعه کرده و نسبت به فعال سازی گزینه Two-Factor Authentication اقدام کنید.

 

افزایش امنیت اکانت اپل، تایید دو مرحله ای iCloud

افزایش امنیت اکانت اپل

 

توجه داشته باشید؛ فعال سازی تایید دو مرحله‌ای ممکن است موجب غیر فعال شدن قابلیت سوال امنیتی اکانت شما شود.

 

Sign Out کردن از اکانت در دستگاه‌های ناشناس

اگر بنا به هر دلیلی روی یک دستگاه عمومی و یا دستگاهی که متعلق به شما نیست، وارد اکانت خود شدید، حتما پس از اتمام کار از اکانت خود درآن دستگاه Sign Out کنید و در نهایت اپل آی دی و پسورد اکانت خود را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید.

در آخر توصیه می‌کنیم حتما با فعال سازی قابلیت‌های امنیتی ذکر شده در بالا نسبت به افزایش امنیت اکانت iCloud خود اقدام نمایید.

 

منبع:click.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

مطالب جذاب اینترنت

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا