آموزش اینترنت و کامپیوتردانستنی های اینترنت و کامپیوتر

چگونه مسیر طی شده تا مقصد را در گوگل‌مپز به اشتراک بگذاریم؟

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

اگر قصد داشته باشید با یکی از دوستان خود در جایی دیدار کنید، در زمان حرکت به سمت این مکان احتمالا چند باری از شما پرسیده خواهد شد که الان کجا هستید و چه مدت دیگر به محل ملاقات می‌رسید. نقشه گوگل به قابلیت جدیدی مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی و مسیر طی شده فعلی خود را برای دیگران ارسال کنید. شما می‌توانید از طریق نقشه گوگل مسیر حرکت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا بدانند شما در حال حاضر کجای مسیر هستید.

نقشه گوگل قبلا هم به یک قابلیت مجهز بود که به شما اجازه می‌داد موقعیت مکانی حال حاضر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما این بار به اشتراک گذاری نقشه طی مسیر که وضعیت ترافیک خیابان‌ها و نحوه حمل و نقل را نیز شامل می‌شود متفاوت است.

برای به اشتراک گذاری نقشه طی مسیر خود روی گوگل مپز ابتدا اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه این اپلیکیشن را روی دستگاه موبایل خود نصب کرده باشید. بعد از باز کردن اپلیکیشن Google Maps مقصد خود را جستجو کنید و بعد با استفاده از قابلیت Directions مسیر رسیدن به این مقصد را پیدا کنید. بعد از قرار گرفتن روی حالت مسیریابی، صفحه را به سمت بالا بکشید تا یک منو ظاهر شود. در این منو روی گزینه Share trip progress تقه بزنید.

حالا از فهرست مخاطبین خود فردی را که می‌خواهید نقشه طی مسیر خود را با او در داخل گوگل مپز به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید، و یا از اپلیکیشن مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود استفاده کنید.

این ویژگی چیز منحصر به فرد و جدیدی نیست. در واقع اپلیکیشن‌های به اشتراک گذاری موقعیت مسیر دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

استفاده از این قابلیت مصرف باتری را افزایش می‌دهد و مسلما گوگل مپز به طور مداوم نیاز به دسترسی به موقعیت مکانی شما خواهد داشت.

منبع:shabakeh-mag.com

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا