رپورتاژ آگهی

آشنایی با خطرات مشاغل اداری

آشنایی با خطرات مشاغل اداری

بعضی از افراد در مورد شغل اداری یا پشت میز نشینی تصورات یک شغل بی خطر و راحت را در نظر می گیرند . اما این شغل به ظاهر آرام، یک سری مشکلات را در خودش دارد . با ما هراه باشید تا مطالب مفیدی را خدمتتان ارائه دهیم.

یک سری از بیماری ها و مشکلات جسمانی برای افرادی است که به مدت طولانی پشت میز می نشینند ،اتفاق ی افتد. مانند کمر درد، مشکلات گردنی ، دست و شانه ها می باشد و کار طولانی مدت در پشت میز بدون هیچ تحرکی ، موجب فشار به عضلات می شود و جریان خون هم در ماهیچه ها کند شده ، پس بهترین کار این است که افراد پشت میزنشین وظایف کاری خود را طوری برنامه ریزی نمایند که برای یک زمان طولانی و ثابت در یک وضعیت قرار نگیرند و بهتر است بعضی مواقع از صندلی خود بلند شوند و یک چرخی در محل کار خود بزنند . 3 تا از عوامل بسیار مهم در سلامت روانی شاغلین ، تنش های در قسمت شغلی  افراد می باشد و این تنش ها زمانی صورت می گیرد که توانایی و مهارت و نیاز شغلی با توجه به خواسته های فرد با هم هماهنگی نداشته باشند . از عوامل مهم تنش شغلی حجم کار بالا، سرعت کار بالا و حمایت نکردن های اجتماعی می باشد.

آشنایی با خطرات مشاغل اداری

ارتباط نامناسب ، تغییر در محیط کار ، توهین پرسنل به هم مشکلات در ارتبط با یک سری پیشرفت های  شغلی که شامل نبودن فرصت پیشرفت شغلی ، ترس از بیکار شدن افراد . اختیار کم در انجام کارها و نبود خلاقیت و ابتکار در محیط کار برای افراد از جمله عوامل استرس زا، برای شاغلین پشت میز نشین می باشد . حجم کار بالا چه از نظر کیفی و کمی و مسئولیت زندگی بر دوش افراد و هم چنین سلامت کارمندان شیفتی  از دیگر استرس های در یک محیط کار اداری می باشد .

مواجه شدن با مشکلات جسمانی در عوامل های فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژی و زیستی دیگر استرس های این شغل به حساب می آید. البته راهکارهایی برای جلوگیری از بروز حوادث در مشاغل اداری وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد و در صورت رعایت کردن آن ها مشکلات کمتری را دچار خواهید شد.

 برای این که یک کارمند بتواند طبق استاندارد های کاربر کار خود ادامه دهد ، حتماً لازم است یک سری امکانات برای انجام کار و شرایط محیطی مناسب و نور، صدا و میز و صندلی مناسب  تعین شود . افراد کارمند حواسشان باشد به جای استفاده از سوزن و گیره از ماشین دوخت استفاده کنند. کارمندان در محیط کارشان از نوشیدن زیاد چای خودداری نمایند . زیرا در طولانی مدت بی قراری ایجاد می شود. برای این که کارمندان بازدهی خوبی داشته باشند بهتر است محیط کار هوای تازه و مطبوعی رد و بدل شود تا تمرکز کارمندان هم بالا رود و هم چنین سیستم گرمایشی و سرمایشی هم باید مناسب طراحی شود که هوای یکنواخت در فضا قالب باشد. در محیط کار سعی کنند بعضی خوراکی های مفید همراه داشته باشید و نوش جان کنید ، مانند گردو ، زیرا دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشد. نوشیدن چای سبز که خطر بعضی از بیماری ها مانند سرطان پوست را کم می کند. خوردن ذرت بو داده، زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان قوی است و موجب متعادل کردن فشار خون هم می شود. خوردن میوه های تازه که سرشار از ویتامین می باشند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا